Re: Problema amb les X (No es troba monitor)

El Sábado, 28 de Enero de 2006 20:29, Jordi escribió:
> Finalment he reconfigurat les X amb el driver Vesa i editat manualment
> l'arxiu de configuracio del video XConfig-4 possant com a màxim 1024x768.
Li'n pots posar una mica més "1280x1024" Quan configures el "dpkg-reconfigure
xserver-xfree86".
> Altre problema que m'ha sorgit es que el meu monitor no aguantava més de de
> 70 Hz. (Es un TFT)
> A la informació del TFT m'indicava 43 Hz i parava de mostrar la imatge de
> cop dient-me FAILSAFE MODE.
> Jo anava enganyat amb aquesta freqüència. Era realment 86 Hz i el pobre TFT
> ni la comptava bé.
Jo tinc un TFT i les frequències són: 75-60. Prova aquestes.
> Ara l'he possat a 60 Hz i es veu molt molt bé. Realment és bastant maco el
> Debian.
Si vols pots mirar d'instal·lar el "driver" d'ATI.
*Primer que res descarrega't-el de www.ati.com en drivers and software si el
teu aparell es un pentium per exemple tria per arquitectura x86. I x86-64 per
processadors AMD,per servidors gràfics Xfree i Xorg.
Escull segons el teu model de tarja i te'n el baixes.
Vés a una terminal i fes "su"
posa hi la contrasenya de root
fes "uname -a" .Amb açò mires quin kernel tens posat.Apunta't-el.
Tecleja:" apt-get install kernel-headers-segons versió"(sense les
cometes) .Te'n has d'instal·lar el corresponent a la versió del teu kernel.
Debian t'ho clava on toca.
Vés on tens el "driver" baixat de la web d'ATI i escrius:  "sh
ati-driver-instaler.......run"(com siga el seu nom).S'hi inicia una aplicació
gràfica on has d'elegir l'opció" install driver" . Despr'es tria "automatic"
per que detecte el seridor gràfic amb la qual cosa es realitza
l'instal·lació.
Finalment en la terminal escrius: "flgrxxconfig" (sempre sense cometes oi?)
Ara entres a configurar el fitxer de les "X":
"FireGL Screen Layout" permet utilitzar un monitor o més tria l'opció1
"Monitor Settings" opció "4" pels de 15" i 6 pels de 17".
el més adient.
"Direct Rendering Interface Restriccions" permet de crear permisos als usuaris
per que pugen fer servir l'acceleració gràfica. Elegeix opció 1.
"Aplicacions Profiles" opcio:Defaults.
"Advanced Graphics Feature Settings" desactiva mode pseudocolor i no
sincronitza els senyals verticals,per augmentar la velocitat.
"Full Scene Anti Leasing (FSAA)"opcio 1 i desactiva les demés.
"Advanced OS Settings"permet utilitzar el mòdul AGP del nucli en compte del
que porta el driver ati, de rendiment pijor.tria opció "n" activem AGP Locked
User Pages i després "Default"
Acceptes que modifique el fitxer de configuració i reinicia el servidor
gràfic.
Si to funciona la acceleració gràfica:
Fem "cd  /lib/modules/fglrx/build:mod" (sempre sense les cometes)
I executem " ./make.sh
Ara compilem el mòdul.
Ara l'instal·lem:
 desde " cd /lib/modules/fglrx
executem:
"./make_install.sh"
I després reiniciem el sevidor gràfic.

Amb açò ja tens acceleració gràfica per poder jugar als jocs de Linux!.

Au sort.