Re: Temperatura disc dur

Hola,

On Jan/25/2006, Andreu Bassols Alcón wrote:

> Acabo de descobrir una petita utilitat que mostra la temperatura del disc
> dur!
> S'anomena "hddtemp" (apt-get install hddtemp) i obté la temperatura
> mitjançant l'SMART del disc dur (per tant, ha de ser modernet).
>
> La feu servir, vosaltres?

últimament poso directament l'smart, que ja verifica canvis de
temperatura...

Sobre la teva pregunta de com afecta, i si posariem un ventilador:

Sobre com afecta... tinc un escrit (que és un remake d'un de Seagate,
simplificat) que mai he publicat. Està aquí:

http://pinux.info/fitxers/discosduros.html

Ves a "Como afecta la temperatura". El multiplicador és de l'esperança
de vida (o com es digui). Amb 1 el temps entre errades i demés és el que
és, si poses el disc dur a uns 40 graus tindras el doble de
probabilitats que casqui en un determinat temps. A partir d'aquí... tu
mateix :-) Com més fred, menys probabilitats, etc.

Això ho vaig escriure fa temps, hi veig alguna incorrecció. Si més no,
eig que comenta "posar un ventilador per tenir més seguretat en les
dades", cosa que és una mica confondre les coses... posar un ventilador
ens hauria de salvar de downtime, calers, etc. però les dades han
d'estar segures per un bon sistema de backups, no per ventiladors :-)
(explicat de forma ràpida)

--
Carles Pina i Estany		GPG id: 0x8CBDAE64
	http://pinux.info	Manresa - Barcelona