MTA amb sistema d'arxius distribuït

Hola gent!

Vull muntar un sistema de correu sobre dues màquines balancejades. Com que sé
que per aquí corren alguns cracks, "sus" dic els meus dubtes:

Pensava posar un sistema d'arxius distribuït, o sigui, que el /home de les
dues màquines siguin el mateix sistema d'arxius, com si fos un RAID1 però en
màquines diferents. Potser CODA? Potser tirnat d'rsync? NFS sobre una tercera
màquina? Suggerències?

Em preocupa una altra cosa: les cues dels MTA's (uso postfix) poden estar
distribuïdes també? És a dir, tenir dos postfix corrent en dues màquines però
sobre un mateix /var/spool/postfix, i que els dos postfix no es solapin, és
possible?

Tenir 2 couriers-pop3 (per exemple) sobre el mateix /home... Clar que
difícilment algú es loguinejarà simultaniament al pop3 de les dues màquines,
però suposo que no s'ha de descartar res... M'imagino que en que un dels dos
pop3 vegi els arxius de lock de l'altre ja seria suficient oi?

Lo mateix del pop3 m'ho pregunto pel courier-imap... 3/4 de lo mateix?

Per últim, i a saber que hi ha clients de correu escrits amb el cul...
Problemes al tenir el smtp i/o pop3/imap sobre un dns round-robin (2 IP's per
nom per ex.)? Algun altre problema que jo no estigui contemplant?

Gràcies cracks (i pels no-cracks també).
--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona