Re: Sudo a les X & sodoers

El dv 16 de 12 del 2005 a les 13:53 +0100, en/na Albert Oliver Serra va
escriure:
> Hola
>
> Em sembla que el que busques és el gksu. Aquest et permet fer un su
> sobre les X amb gksu o un sudo amb gksudo.

Sí, aquest és. Aviam si aconsegueixo ara canviar-ho :))

> Pel que fa al arxiu de configuració em sembla que és correcte (no sé si
> són massa privilegis però...)

Sí. Ja que és el mateix root (vaig veure que inclús podría eliminar a
root del sistema passant totes les tasques d'administració a aquest
usuari sota sudo). Si aconsegueixo trobar la forma de que no em falli el
sudo amb aplicacions X (per lo del display), i es curios ja que si faig
"su -c" sí que llance les aplicacions.

> Espero que et sigui d'utilitat.

Sí, és el que buscava  ...
Saps com puc cambiar les crides que ara es fant a gksu? per a que es
fassin a gksudo o gksu -S
he mirat l'arxiu de configuració he vist que está l'opció sudo-mode a
l'arxiu /etc/gksu.conf però activant-lo de moment no hi ha canvis. També
he vist que hi ha un script a /bin i /sbin anomenat su-to-root pero de
moment no se ni x a que serveix ni qui el crida. Bueno Després d'una
pasada pel man no ho veig facil ... ara a googlejar aviam si tinc sort.

bye
--
AnimAlf AnimAlf@engendro.sytes.net
http://www.fut.es/~acl/AnimAlf

Coalición europea contra el correo comercial no solicitado:
http://www.euro.cauce.org/es/