Re: Fora de lloc: =?iso-8869-1?q?Alg=FA_s?==?iso-8869-1?q?ap_qui_s'encarrega_de_les_traduccions_al_catal__?==?iso-8869-1?q?=E0?= del GMail?

El Wed, Dec 14, 2005 at 06:55:59PM +0200, hubble@flashmail.com ens deleità amb les següents paraules:
> doncs, si resulta que et gastes un munt de peles en un impressora que et
> permeti imprimir a doble cara (per devant i per darrera d'un full) amb
> gnome no ho podras fer pas perque els que controlen el projecte gnome han
> decidit que (en el control d'impressio de gnome) donar-te totes les
> opcions que et permet la teva impressora et podria confondre, i llavors
> la teva impressora tant cara, en gnome, donara un rendiment com la
> impressora mes barata.  Per aixo es queixaba un developer de CUPS i Linus
[...]

pero no diem sempre que la gracia de linux es que pots escollir? ;)

[evince]
Ctrl+P
        [sistema d'impressio de gnome]
        Impressora 'Generic Postscript'
        Ubicacio: Custom
        canviem lpr per un que ens agradi mes (gtklp, o xpp)

aquests canvis es queden guardats per l'eternitat (tant eterna com ho
siguin les dades que guardes al disc dur), de forma que cada cop que posis
imprimir, apareixera el dialeg del 'gtklp' (que es el que mes m'agrada, i a
mes el pots fer servir per separat com a aplicacio nomes d'impressio), que
et proporciona unes opcions basiques (no tant basiques com les del gnome) I
TOTES les que exporta CUPS

la possiblitat hi es (i no es pas gaire amagada, i prou "intuitiva" si saps
el que busques, qui no ha modificat mai la linia d'impressio 'lpr ...' de
l'acrobat? allo si que es criminal)

aixo si, no crec que la opcio de Nup desconcerti massa a l'usuari, pero
be... tot i ser usuari de xfce, tinc certa preferencia per gnome, davant de
kde (quans cop s ho dec haver dit ja?)

la preferencia aquesta em ve per la sensacio de que gnome es un projecte
molt mes pensat i tecnicament coherent des de la base, mentre que kde
sembla que avanc,a gracies a "hacks" d'un munt de gent amb moltes ganes i
idees molt diferents (un exemple es el no-se-com-es-diu:// que li poses a
la barra de kde, que permet accedir per ssh al sistema de fitxers i algunes
coses mes, vs. el gnome-vfs - o algo aixi es diu - que presenta una unica
abstraccio que es pot utilitzar per a _qualsevol_ protocol que permeti
extreure'n una visio jerarquitzada en forma de directoris i fitxers)

en fi, que em dona la sensacio (sense coneixer cap projecte a fons) que kde
es molt mes "del moment", mentre que gnome mostra en forma de codi, la
culminacio d'un projecte molt pensat en tots els seus aspectes

apa!

PD: vaya un txorro-mail que m'ha sortit per explicar quatre tonteries...

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."

 Listening: Van Morrison (What's Wrong With This Picture) - 12. Pista 12