Re: Als gurus de debian

Jo a l'fstab hi tinc això que funciona des del kernel 2.6.8 independentment dels canvis de l'udev:

none /proc/bus/usb usbfs devgid=1001,busgid=1001,busmode=775,devmode=664 0 0

on 1001 és el GID del grup que jo he anomenat usb.

ara mateix no ho puc comprovar perquè el digikam no és instal·lable, encara, a Sid. I el paquet klik tampoc funciona :( ...Però espero que ajudi...

Salutacions,

Kapde

El 13/12/05, orestes@tsc.upc.edu <orestes@tsc.upc.edu> va escriure:
Hola a tothom,

Vejam: jo tenia una Debian Sid amb la qual podia accedir sense problemes a
la càmera digital. Quan la connectava, apareixia a /proc/bus/usb/... i
havia aconseguit que udev posés els permisos adients per tal de poder-hi
accedir com a usuari normal. Tot com una seda.

Però vet aquí que fa uns dies vaig actualitzar el sistema, però ara només
puc accedir a la càmera com a root. Ja sé que em direu que és cosa dels
permisos, però estan tots bé:

/proc/bus/usb/002$ ll
total 0
-rw-r--r-- 1 root root   43 2005-12-13 12:51 001
-rw-r--r-- 1 root root   52 2005-12-13 12:51 002
-rw-rw-rw- 1 root camera 57 2005-12-13 14:41 005   <----

malgrat tot no hi puc accedir si no és com a root. Diu "Could not claim
the USB device" i no el treus d'aquí.

Com que he sentit que UDEV i HOTPLUG s'han unificat, la pregunta és: algú
sap si ara ha canviat la manera d'accedir als dispositius USB (càmera
concretament)? Potser ara es fa per sysfs o vés a saber, i cal anar a
canviar els permisos a una altra banda. Jo no ho sé veure ni he trobat
info al respecte.

Gràcies per endavant.

Orestes.