dist-upgrade a sid i infern de dependències++

Bé, al final m'he liat la manta al cap i he fet una dist-upgrade a sid
(utilitzant aptitude, que no havia utilitzat mai) i en principi no hi ha
hagut problemes, tret d'haver hagut de retocar xorg.conf (abans tenia xfree)
i recompilar els drivers d'ATI. Però al executar aptitude de nou (GUI) em
senyalava la presència de conflictes. Com no entenc la gui, i se m'ha penjat
dues vegades (al menys ha deixat de respondre a comandes) he executat un nou
upgrade / dist-update en consola a veure els missatges que sortien, i m'he
quedat de pedra. Primer que res, m'ha trobat una infinitat de dependències,
la majoria relatives a  kdelibs4c2 i que no poso aquí, doncs sortiria un
missatge més llarg que el Quixot, al final de les quals hi ha aquest
missatge:

Resolving dependencies...
The following actions will resolve these dependencies:

Remove the following packages:
kde
kdegraphics
kdenetwork

Keep the following packages at their current version:
arts [1.4.2-5 (now)]
k3b-i18n [0.12.4a-2 (now)]
kdelibs [4:3.4.2-4 (now)]
kdelibs-bin [4:3.4.2-4 (now)]
kdelibs4c2 [4:3.4.2-4 (unstable, now)]
kdelibs4c2a [Not Installed]
libarts1c2 [1.4.2-5 (unstable, now)]
libarts1c2a [Not Installed]
libopenexr-dev [1.2.2-4 (now)]
libopenexr2c2 [1.2.2-4 (unstable, now)]
libopenexr2c2a [Not Installed]

Score is -1013

Accept this solution? [Y/n/q/?]

és a dir, que es vol carregar tot el KDE i "ancha es castilla". En principi,
pues va a ser que no. Ara, torn de preguntes:

Aquest score, què vol dir exactament? Si no accepto la solució me'n presenta
altres (igual de salomòniques) però amb diferents scores. Què m'aconselleu
fer en aquest punt? Vaig canviar a sid precisament per disposar d'alguns
programes que no eren a testing i estalviar-me situacions on em desinstalava
mig disc dur per afegir un sol programa, però veig que sid va del mateix
pal... A pesar d'aquest infern de dependències, el sistema més o menys
funciona, tot i que a KDE se'm pengen algunes coses de tant en tant. M'espero
doncs a que aquest canvi a gcc4 deixi de fastidiar i llavors faig l'upgrade?
li faig cas i desinstalo kde en bloc i provo de reinstalar-lo (si es deixa)?
Alguna altra acció que no sé/no entenc/no se'm acut/ no m'atreveixo? La
veritat és que estic una mica despistat, utilitzo Debian des de fa més d'un
any, vaig fer el salt a testing quasi des del principi però mai m'havia
trobat amb percals com aquest...
Una volteta per Debian.org m'ha permès veure que hi ha un cristo de tres
parells de... amb aquest tema, sembla que la opció de no fer res i esperar és
la més aconsellable... què esteu fent la resta de testings i unstables? o no
us passa i sóc el gafe de la colla?  :,-(

Ricard