Re: Ha petat un disc dur

Ivà va dir:
> Tinc moments de pànic. Al disc dur i tenia dues particions, una de 256
> MB que l'utilitzava de swap, i tota la resta de disc dur en una altra
> partició. Aquesta superpartició la manegava amb EVMS.
>
> Haig de buscar informació pel google, però abans de fer cap animalada,
> algú em pot aconsellar alguna eina (si és que existeix) per intentar
> diagnosticar millor el problema i intentar recuperar el que es pugui?

En principi: no pateixis.

En principi això sol ser problema de la taula de particions, no del disc
dur físic en si mateix.

Jo et recomano testdisk. Cerca al disc dur possibles particions, i si
només tens dues particions segurament anirà bé (jo vaig recuperar un disc
dur amb 10 particions). I et dirà possibles opcions (també pot reescriure
la taula).

Després, pots utilitzar fdisk o el meu estimat cfdisk per a fer les
particions. CONCEPTE: El fdisk de GNU/Linux no fa res a les particions,
només a la taula de particions (el de Microsoft em sembla que si). Però
ALERTA: No formategis res!

Per això, pots anar provant de fer particions amb el cfdisk amb les mides
que recordes i probar de muntar-les. O si fas servir el testdisk i li
indiques que escrigui la taula, podria ser que ja ho puguessis muntar. Tu
ves provant i no et rendeixis a la primera ni a la vintena.

Ja t'ho he dit, això si és problema de la taula de particions, si és
problema físic ja és una altre història... Però ja ho comentaràs.

Ara que hi penso, també hi ha el gpart, que fa el mateix que el testdisk.
M'agrada més el testdisk però no se sap mai si et pot anar millor.

Vagi bé!

--
Robert Vall Mas [EliziR]
 Clau GnuPG: 0xE4ADCA0F ($ gpg --recv-keys E4ADCA0F)