Re: no puc muntar CD's

En/na rpb ha escrit:
> [...]
> mount: block device /dev/scd0 is write-protected, mounting read-only
> mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/scd0,
>        missing codepage or other error
> # mount -t iso9660 /dev/scd1 /media/cdrom1
> mount: block device /dev/scd1 is write-protected, mounting read-only
> mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/scd1,
>        missing codepage or other error
>
> dmesg dona:
>
> hda: ST340823A, ATA DISK drive
> hdc: _NEC DVD_RW ND-3520A, ATAPI CD/DVD-ROM drive
> ide-scsi is deprecated for cd burning! Use ide-cd and give dev=/dev/hdX as
A mi me passava alguna cosa parescuda amb els nuclis a partir del
2.6.12, resulta que al tenir un disc dur SATA em carregava el mòdul
ide-scsi en arrancar (des de l'initrd) i m'ocultava les lectores, no em
creava cap fitxer de dispositiu a /dev, i per tant no les podia muntar.

Pel que tu comentes, a tu si que et crea els fitxers de dispositiu a
/dev, o com a mínim un. En principi, no te'ls hauria de crear com a
dispositius scsi, pq sinó pots tenir problemes per la gravació.

Fes la prova amb un nucli més antic, mem si també tens el mateix
problema. Mira la sortida de l'lsmod mem si et carregar el mòdul ide-scsi.