Ha petat un disc dur

Bona nit,

Repassant els mails del logcheck pel meu servidor casolà, m'acavo d'adonar horroritzat que un dels discs durs ha petat.

fsck no hi pot fer res.
cfdisk diu:

Unknown partition table type
Do you wish to start with a zero table [y/N] ?

Tinc moments de pànic. Al disc dur i tenia dues particions, una de 256 MB que l'utilitzava de swap, i tota la resta de disc dur en una altra partició. Aquesta superpartició la manegava amb EVMS.

Haig de buscar informació pel google, però abans de fer cap animalada, algú em pot aconsellar alguna eina (si és que existeix) per intentar diagnosticar millor el problema i intentar recuperar el que es pugui?

Moltes gràcies.

Ivà.