Debian a un disc dur extern usb

Voldria saber si algú ha intentat i/o aconseguit instal.lar debian en
un disc dur extern usb. He googlejat una miqueta i la veritat no trobo
res que em sigui de profit.
De  moment he intentat instalar-ho normalment, per el sistema
d'instal.lació de debian no em reconeix el dispositiu sdb, com fa amb
el hd sata. També he provat de per una instal.lacio al duisc dur,
fer-ne una imatge i despres copiar-la a la partició del dispositiu
usb, pero no hi ha forma d'arrencar des de el grub. Em reconeix el
sistema de fitxers, pero no em troba l'arxiu del kernel. A part si
provo d'arrencar amb un kernel d'una altra instal.lació, canviant el
root, s'em produeix un kernel pànic, dient que no troba el sistema de
fitxers arrel?

Un proferssor m'ha comentat que podia fer servir un cd per arrencar
amb un kernel amb suport usb, i llavors definir establir com a root el
sistema de fitxers del dispositiu usb, pero no ni com fer-lo ni d'on
treure'l.

Si algú em pugués donar algun consell de per on tiraria?

Gràcies