Re: Targetes de xarxa i LILO

Hola,

> Bon dia Orestes,
> Moltes gràcies pels teus comentaris.
> Vaig provar d'arrancar amb Càtix i Ubuntu i no vaig
> tenir cap problema amb les xarxes. Després, a
> l'arrencar de nou el LILO ja em funcionava bé [!].

¿? Bé, el cas és que ja et funciona.

> Pel que fa a l'entorn gràfic, sembla com si no trobès
> el ratolí '/dev/mouse' i es queda la pantalla
> d'entrada [login] sense que pugui fer res. Jo
> m'enrecordo d'haver configurat el XF86 a través d'una
> comanda que probava la resolució i fins i tot el
> ratolí. Saps de quina et parlo?

dpkg-reconfigure xserver-xorg  (o bé xserver-xfree86, depenent de quin
servidor X estiguis emprant). Però no estic segur que estem parlant del
mateix.

> Com a última pregunta, m'agradaria saber com es poden
> editar arxius estant an 'ash' ja que a l'entrar en
> mode 'rescue' només podia moure arxius però no
> modificar la configuració dels mateixos.
> Gràcies i fins aviat!

Doncs emprant un editor. El problema és que en mode rescat normalment el
sistema només munta les particions imprescindibles (/boot i /), i si tens
tot el programari en /usr, segurament no tindràs cap editor accessible.
Pots fer:

a) Muntar manualment la partició /usr i cridar l'editor (potser hauràs
d'indicar tota la ruta: /usr/bin/vim per exemple)

b) Copiar l'editor a /bin. Allí hi ha els executables imprescindibles del
sistema, i que s'han de trobar encara que no haguem muntat la resta de
particions.

Orestes.

P.D.: La propera vegada, fes les preguntes a la llista. Ajudaràs a
mantenir-la "viva" i de passada les respostes que et puguin donar poden
ser útils a la resta de subscrits.