Ja puc anar de l'entorn grafic a la consola!

Doncs aixo, que finalment ja ho he arreglat, i us ho faig saber pq em
consta que tb li passa(va) a d'altres persones de la llista :)

Solucio:
eliminar/moure el fitxer /etc/X11/Xmodmap

I aixo d'on surt?

Doncs com que vaig observar que entrant des del gdm, com faig normalment,
(o fins i tot des del propi gdm) al xfce, no podia canviar a la consola, ni
canviar la ressolucio, ni matar les X (tot combinacions ctrl+alt+...)

pero si arrancava des de la propia consola (fent primer /etc/init.d/gdm
stop) amb un startx si que em funcionava tot correctament

es mes, si fem 'xmodmap -pke | grep F1', veurem que es diferent si
arranquem des del gdm o si ho fem sense (startx)

mmm, aixi doncs la culpa deu ser del gdm que canvia el mapa de teclat, no?
;)

anem a veure...

mireu que tenim a /etc/gdm/Init/Default:

[...]
sysmodmap=/etc/X11/Xmodmap

XMODMAP=`gdmwhich xmodmap`
if [ x$XMODMAP != x ] ; then
  if [ x$GDM_PARENT_DISPLAY = x ]; then
      if [ -f $sysmodmap ]; then
            $XMODMAP $sysmodmap
      fi
[...]

aixi doncs, si existeix el $sysmodmap, el carrega, sino, es queda amb el
mapa per defecte... aja! doncs el problema estara al fitxer en questio,
doncs en el meu cas realment remapeja les tecles Fx, entre d'altres

be doncs, fins aqui la meva investigacio ;)

apa!

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."