Re: Kernel, pas a pas

El Thu, Sep 29, 2005 at 12:44:23PM +0200, Orestes Mas ens deleità amb les següents paraules:
> Després de barallar-me molt amb la NVIDIA dels nassos, la millor manera
> que he trobat de compilar aquest mòdul és el "module-assistant". De
> veritat te la recomano per tal de prendre el mínim mal:

[...]
> I ja està. Si vols provar-ho sense rebotar, prova de sortir de les X,
> descarregar el mòdul "nv", carregar el mòdul "nvidia", modificar la
> configuració de les X i rearrencar-les.
>
> Compilar el kernel no és complicat, el complicat és escollir quines
> coses fiques dins i quines no, i no trencar res.

el que jo us recomanaria, es instal.lar el linux-tree-<elquesigui> (en el
meu cas linux-tree-2.6.12), que depen tant del linux-source-<elquesigui>
com del linux-patch-debian-<elquesigui> (els parches especifics de debian
que algu comentava abans), juntament amb el nvidia-kernel-source o
qualsevol altre paquet amb fonts per a moduls externs (hostap-source,
lufs-source, etc) o qualsevol altre paquet amb parches especifics per al
kernel de linux (kernel-patch-lkcd, kernel-patch-wrr, etc)

un cop tinguem tot aixo podem utilitzar el make-kpkg (paquet
kernel-package) per configurar/compilar el nucli, amb els seus
corresponents parches i moduls externs (es troba tot a /usr/src/, i despres
de cada actualitzacio o instal.lacio de moduls externs cal descomprimir-los
des de /usr/src mateix)

aixo si, si no sabeu quines opcions utilitzar a l'hora de compilar, sempre
podeu agafar el fitxer de configuracio utilitzat per algun dels nuclis
instal.lats, que si son en format de paquet debian, de ben segur deuen
tenir el fitxer /boot/config-<elquesigui>, que podeu copiar a
/usr/src/linux-source-<elquesigui>/.config i fer un make oldconfig per a
que us pregunti les opcions que hi pugui haver de noves en cas de compilar
un kernel diferent al que heu agafat d'exemple (fitxer config-<elquesigui>)

aixo si, si no us voleu barallar amb make-kpkg, que tampoc no dona gaire
batalla, podeu utilitzar l'script en python que vaig penjar fara uns dies a
la llista, nomes heu de crear 3 fitxers a /usr/src/configs/:

<id>-<vers.kernel>.conf  : el fitxer de configuracio d'abans
<id>-<vers.kernel>.mods  : llista separada per comes dels moduls externs a
utilitzar (nvidia-kernel,hostap-source,cloop,...); es el parametre
'--added-modules' de make-kpkg i els possibles valors son els noms dels
directoris que tinguem a /usr/src/modules/ (per aixo hem de descomprimir
els fonts moduls despres d'instal.lar-los o actualitzar-los, doncs es
queden a /usr/src/<modul>.tar.bz2)
<id>-<vers.kernel>.patch : llista separada per comes dels parches externs a
utilitzar (debian,wrr,...); es el parametre '--added-patches' de make-kpkg
i els possibles valors son els que vegem amb un lskpatches (que es troba al
paquet kernel-patch-scripts)

ah! el missatge que deia on vaig adjuntar l'script en questio:
http://lists.debian.org/debian-user-catalan/2005/09/msg00105.html

apa!

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."