Re: Inittab i Runlevel

2005/9/28, Ernest Adrogué :
> El dimecres 28/09/05, a les 11:18 (+0200), Josep Molero i Puig va escriure:
Amb red hat (i altres) sí és així, no pas en Debian.

Una cosa és el gestor d'escriptori i un altre l'escriptori que
executes, pots usar el gdm i llavors fer córrer el fluxbox si vols :D

Això no és del tot cert. Hi ha uns scripts que comencen amb 'S' i
seguit d'un número. Aquests s'executen i inicien el servei que els
correspon (a més l'ordre d'execució depen del número). En canvi n'hi
ha d'altres que comencen amb una 'K' i seguit d'un número. Aquests
també s'executen, però el que fan és parar el servei que toca (l'ordre
també depen del número). Suposo que algun cop hauràs fet
/etc/init.d/apache start per exemple, doncs això ho fa la màquina quan
arranca amb run level 2 si tens el fitxer /etc/rc2.d/SXXapache (XX és
un número de dos digits).

El inittab millor no tocar-lo. Si no vols desinstal·lar res de res, el
millor que pots fer és mirar-te la comanda update-rc.d. O com molt bé
et diuen esborrar els fitxers (en realitat són enllaços) corresponents
a rc2.d (és el que fa la comanda update-rc.d). Aquests són els que
arranquen el gestor gdm i el servidor X (que segurament tampoc el
voldràs, a no sé que vulguis una sessió d'X remota)

Salut i sort.

Marc.