Inittab i Runlevel

Tinc un dubte sobre el fitxer Inittab i el Runlevel.

Algun cop he llegit que aquest fitxer té una entrada que indica el nivell
(Runlevel) que es farà servir al iniciar el sistema.

Tenia entès que el Runlevel 5 es fa servir per arrancar les X. (estic dient
potser alguna bestiessa)

He vist que jo tinc el següent en aquest fitxer :

# The defaul runlevel.
id:2:initdefault:

Però en canvi, quan engego la màquina, aquesta ho fa amb les X i amb el gdm
(tot i que inicio sempre per defecte amb KDE)

He vist que amb un Runlevel = 2, el sistema executa els scripts que hi ha a
/etc/rc2.d
Entenc que es pateja tots els scrips que hi ha aquí i els executa.

Abans, però, s'executa el següent  :
#This is run first except when booting in emergency mode (-b) mode.
si::sysinit:/etc/init.d/rcS

Això fa (crec jo) que sempre s'executi tot el que hi ha a /etc/rcS.d, no
importa quin valor tingui l'entrada id:n:initdefault:

Aquí (al directori /etc/rcS.d) sí que hi ha un script que sembla tenir a
veure amb les X, concretament el S70xfree86-common
Així doncs... si vull engegar el meu Debian, sense X, com ho he de fer amb
el fitxer Inittab ?

No sé si estic dient tonteries o què...  però intento aprendre a marxes
forçades.

Josep Molero i Puig
josep.molero@sp.procap.com

Departament d'Informàtica