Impressio sota Linux CUPS, LPD.

Hola de nou ...

Al despatx on estic he pogut configurar la suite samba, de forma que la
màquina Debian pot accedir a les màquiens Windows i viceversa.

També em vaig estar barallant força per a instal·lar (a Debian) una
impressora Lexmark Optra M 410 que està connectada a un Windows 2000
(convenientment compartida).
No m'en sortia amb els Drivers... així que finalment, vaig provar CUPS sense
drivers per a la impressora Optra.
Es a dir, li dic al CUPS que es tracta d'una impressora en brut i espero que
sigui el Win2000 qui apliqui correctament els drivers.

Funciona !!!

ARA estic pensant en connectar una Epson Stylus 740 al PC-Debian que tinc a
casa i encara no he muntat el CUPS ni cap driver d'Epson en aquest PC:
He provat a fer un lpr d'un texte pla (fstab concretament) i imprimiex sense
cap problema.

Ara bé, per imprimir documentació més complexa (pàgines WEB, documents amb
colors, fonts, fotografies) suposo que caldria instal·lar el driver d'Epson
corresponent.

Què recomaneu alhora de treballar amb una impressora connectada directament
al port lp0, com ara la meva vella Epson ?

lpd o CUPS, foomatic o alguna altra cosa ? (Entenc que aquests són els
dimonis d'impressió, m'equivoco ? )

He llegit coses sobre el següent (entenc que proporcionen filtres i drivers,
o també m'equivoco)  :

a) Magicfilter. (sembla que s'encarrega de instal·lar els drivers i
modificar el fitxer printcap)
b) Gimp-print.
c) Apsfilters. (sembla que s'encarrega de instal·lar els drivers i modificar
el fitxer printcap)

Gràcies !!!

Josep Molero i Puig
josep.molero@sp.procap.com