XFree86Config i drivers, com funciona ?

HOLA...

Sóc molt nou en el món de Lynux i intento entendre alguna cosa del
funcionament de les X.
He estat fent un cop d'ull a Internet sobre com funciona el tema del
X-Windows i el fitxer de configuració XFree86Config-4 i tota la pesca (en el
meu cas és XFree86config-4)

He instal·lat un Debian GNY/Linux fa 4 dies, descarregat via http://)

Preguntes que tinc :

1) XFree86 i XOrg, són diferents oi ?

2) Què són realment cada un d'ells ?

3) Per què uns tenim XFree86Config-4 i altres XFree86Config ?

4) La informació sobre el nom del la targeta de video del fitxer
XFree86Config-4, la fa servir X per anar a buscar el driver corresponen a
no-sé-quina-carpeta ?

5) Ara només puc seleccionar una ressolució de 800x600.
Si sé que la meva targeta/monitor suporten 1024 x 768 x 16 bits (i més i
tot), és tan fàcil com posar-ho al fitxer XFree86Config-4 per poder
seleccionar una nova ressolució d'escriptori fent servir els panells de
control del Gnome o KDE ?

6) Se suposa que fent un dpkg-reconfigure xserver-xfree86 estem
reconfigurant l'entorn X, etc... i el resultat el guarda a XFree86Config-4,
no ?
Us explico ....
Vaig tenir uns problemes en una instal·lació, on no iniciava cap gestor de
finestres.
De fet, no s'havia descarregat bé o completament el Gnome i encara mensy el
KDE.
Però com que no ho sabia i intentava solucinar-ho "manualment", vaig demanar
i buscar informació.
Vaig llegir (o algú d'aquí em va dir) que podia reconfigurar les X amb la
sentència dpkg-reconfigure xserver-xfree86.

Feia el dpkg-reconfigure xserver-xfree86 i anava contestant preguntes i
preguntes, però em feia la impressió que el procés no acabava correctament,
perquè després d'una pregunta (cap el final, sobre les DRI) no em deia NI
ASE NI BESTIA NI GRACIES NI ADEU... i ja no em demanava res més. Sortida a
la línia de comandaments i punto.
Quan anava a mirar el XFree86Config-4, encara hi havia els valors anteriors
al moment de fer un dpkg-reconfigure xserver-xfree86.
TOT i així, si tornava a fer un dpkg-reconfigure xserver-xfree86 , el
programa "recordava" els darrers valos que jo li havia entrat en l'execució
anterior.

Tinc més preguntes... però de moment ja en faré prou amb aquestes respostes.

Gràcies !!!
Josep