Re: actualitzacio i perdua del teclat amb catala

Bé, he pogut solucionar el problema de teclat...
explicaré el meu expedient-x perquè no entenc què ha passat

en un principi he intentat buscar què passava remirant locale i
intentant reconfigurar el servidor X (dpkg-reconfigure xserver-xorg,
fins ara feia servir xserver-xfree86)
Com no conseguia cap resultat he començat a trastejar amb l'editor de
configuració de l'gnome. Bé, tot això amb el portàtil que té dos usuaris
i només el meu -catalanitzat- tenia problemes tant amb kde com gnome.
Doncs bé, el portàtil és un omnibook hp i m'he fixat que la configuració
del teclat tenia dues carpeta més a
/desktop/gnome/peripherals/keyboard/, una xkb i una altra xkb.sysbackup
A més les carpetes que tenien tant l'usuari meu com el que funcionava
correctament, carpetes kbd i kbd.sysbackup, tenien un mapa de teclat
erròniament escrit. En comptes de hp**** possava xp****, així que he
editat l'entrada i voalà! problema de caràcters arreglat amb gnome. He
entrat com a usuari a kde i a la seva configuració he activat el mapejat
de teclat que estava inactiu, he configurat un teclat 'es' amb el teclat
hpnosequè i voalà! funcionava un altre cop el teclat; he tornat a
desactivar el mapejat de teclat(sí, sí) i continuava funcionant
correctament. Així he arreglat el problema al portàtil.

Resolució al PC, que només té gnome. Vaig a la configuració i també té
carpetes xkb i kbd. Passo de les xkb perquè diu alguna cosade "clau
sense esquema" i vaig a modificar la carpeta kbd. El teclat està
configurat a 'es' 'pc105' així que ho canvio a 'es' 'pc102' i oh,
sorpresa! tornen a funcionar els accents i les tecles normalment. Però
aquesta part no és la millor. Per probar torna a modificar el 'pc102' a
'pc105' i... doncs sí, tot funciona perfectament o_O'

Resultat 3 dies de maldecaps per un problema que sembla NO existia!
agh!