No tinc escriptori

Hola a tots...
Abans de res dir que no sóc un usuari expert en Linux.
Una altra cosa que he de dir és que he redactat aquest eMAIL de la forma més
clara possible, perquè pugueu entendre bé el que he fet i m'ha passat. És un
eMAIL llarg, però us agrairé molt que el llegiu amb paciència.
He fet un parell d'instal·lacions de Debian que m'han funcionat bé en Pcs de
la feina... vull aprendre a treballar i manipular el Linux.
Sempre he fet una instal·lació d'Entorn d'Escriptori, sense muntar cap altre
cosa.
La instal·lació l'he fet utilitzant un CD que fa el procés bàsic i que acaba
descarregant tot els paquets que li falten d'un servidor a Internet.

Aquest fi de setmana he volgut fer el mateix a casa, aprofitant un disc de
10 Gb que he muntat com a esclau de l'IDE1.

Us explico els dos intents a casa, a veure què hi veieu !!!
Al PC casa he fet el mateix que als altres dos PCs de la feina però he
tingut (i tinc) problemes amb les X (o el Gnome, no sé...)
El PC és un PII a 350 Mhz amb  512 Mb de RAM; li he deixat una partició de
SWAP de 1,3 GB.
Si no ho recordo malament, en aquest PC ja hi havia fet treballar un
SuseLinux 9, fa temps... amb menys RAM i menys SWAP.

OJU : He fet proves tant amb root com amb el meu nom d'usuari ... i res.

Intent 1)
El primer cop ha estat un error meu... vaig indicar malament el tema de la
targeta gràfica, suposo que donant malament el rang de freqüències del
monitor,  i Debian arrancava només en modus consola.

Després de barallar-me i consultar a Internet (arrancant el PC en Windows
2000) només vaig aconseguir que executant la comanda X aparegués una
finestra grisa, amb pates de gall, i una gran X que es movia amb el ratolí.
Aquí només puc fer CTRL+ALT+BackSpace per sortir de les X... però res més.
(si puc fer alguna cosa més, ho desconec).

Fent startx em diu que no existeix tal comandament.
Fent xinit em dona el mateix.
Fent XFreeSetup, tampoc....

Si feia exec gnome-session rebia un error dient que no es podia obrir la
pantalla (o similar).
Vaig executar dpkg-reconfigure xserver-xfree86 i ... res.
Tot el que li vaig respondre a aquest configurador, amb cura, semblava que
no es guardava al fitxer XFree86Config-4, perquè si l'obria (amb nano) no hi
veia els canvis.
Això sí, si tornava a executar dpkg-reconfigure xserver-xfree86 semblara
"recordar" els darrers paràmetres que li havia passat.

Intent 2)
Torno a posar el CD de la intal·lació base i .. .torno a començar tot el
procés de cap i de nou.
Pel que pugui ser, torno a formatar les particions.
Quan arriba al punt on em demana el xip de targeta, etc... hi poso atenció.
Escullo el xip tdfx (tinc una targeta 3dfx Blaster Banshee de la casa
Creative Labs).
Em detecta el ratolí, diria que sense cap problema perquè de seguida marxa
cap a la següent pregunta.
Alhora d'indicar com vull donar els paràmetres del meu monitor (un CRT
Philips de 17 polzades), selecciono Medium i li dic que treballaré a 800x600
a 85 Hrz (ho tinc igual al Windows 2000 i no hi tinc cap problema)

Au... endavant !!! El deixo descarregant i m'en vaig a mirar una peli i a
dormir.
L'endemà al matí només cal dir-li que el correu el baixaré d'un SMTP i ... a
reiniciar.
Eureka !!!
Veig la típica pantalla gris, amb un cursor de ratolí que és la icona del
Gnome fent de rellotge.
El ratolí respon perfectament !!!
Apareix el rebedor standàrd del Gnome.
Decideixo canviar-lo per un de més bonic i.. .OK , em presenta el rebedor
gràfic que he seleccionat.
La ressolució és collonuda, es veu molt bé.
Decideixo no iniciar la sessió amb Gnome i fer-ho amb KDE (m'agrada més).
Però quan vaig a seleccionar quin entorn d'escriptori vull, el KDE NO
APAREIX !!!
Al PC de la feina puc seleccionar entre Gnome i KDE i a casa no !!!
I la instal·lació l'he fet igual !!!

Bé... penso... entraré amb Gnome i ja em barallaré amb més calma per obtenir
el KDE.

Poso el nom d'usuari, el password i INTRO.
Comença la sessió .. .o no ??
NO... em quedo amb una pantalla gris, sense cap escriptori a la vista.
NO sé fer res ni res, excepte  CTRL+ALT+BackSpace.
Torno a la pantalla de Login i ... bé... provaré d'entrar amb Gnome a prova
d'errades.
Ho faig i ... em surt un missatge dient que no pot entrar amb Gnome.
I ell sol ho prova de fer amb XTerm i ... tampoc.

OSTI !!!
Ara sí que estic mort... no sé què fer ni com entrar amb una sessió de
consola normal.
Si faig CTRL+ALT+BackSpace torno a la pantalla de Login i res...

Què puc fer ?
Què he de fer ?

EM SEMBLA QUE LA UNICA DIFERENCIA entre les instal·alcions fetes a la feina
i les dues que he provat a casa són que en un cas vaig descarregar el
paquets de toxo.univigo.es i a casa d'un servidor de Debian.

Gràcies !!!
Josep