Re: Problemes de so

El divendres  9/09/05, a les 04:28 (+0200), rpb va escriure:
> Les preguntes concretes:
> quin és el servidor de so de gnome, esd o gstreamer? he vist de tot per
> internet.

Em sembla que esd. Gstreamer s'utilitza per una altra
cosa (??).

> Tot el so ha de passar pel filtre d'aquest servidor?

No ho crec. Suposo que es pot configurar cada programa. Em
sembla recordar que a les preferències del Gnome es pot
canviar (això afectaria a totes les aplicacions de Gnome).

> Si com he
> vist, aquest "captura" la tarja de so impedint que altres aplicacions hi
> accedeixin, quina és la avantatja d'utilitzar-lo?

No crec que "capturin" res, sempre és opcional... es fa perquè
algunes targetes només accepten un numero limitat d'entrades
a la vegada (allò de "/dev/dsp està ocupat") llavors per
solucionar-ho els servidors aquests fan la mescla per software
i envien una sola entrada a la targeta.

Si la teva targeta accepta vàries entrades simultàniament
llavors et recomano evitar aquests servidors sempre que puguis
i anar per la via directa, que és molt més senzill.

> A algú se li acut alguna manera (afegint coses al .asoundrc, o com sigui)
> perquè em funcionin d'una manera "normal" les entrades de línia, micro i les
> sortides d'auriculars de l'ordinador? Està clar que no me les reconeix d'una
> manera normal i que els auriculars van de pura potra.
> Hi ha algun sistema de so que funcioni tot sol i amb tot? m'he fet un embolic
> de c*ll*ns amb arts, esd, gstreamer, alsa, i molts més que he vist...

Ni idea... l'asoundrc mai he entès com va... :)

Si vols que t'ho digui, jo vaig comprar una SB Live per
quatre duros fa temps, i MAI he hagut de configurar res, sempre
m'ha funcionat i no he tingut cap problema, això sí tot amb
analògic, el tema spdif encara no l'he tocat.

--
ernest

	"All the people look well in the dark."
		—Velvet Underground