Re: xsane

> Hola,
>
> He trobat que no és el 'sane-hp' el que se t'activa, sinó el 'niash':
> http://www.sane-project.org/cgi-bin/driver.pl?manu=Hewlett+Packard&model=&b
>us=usb Pots comprovar que el tens instalat fent:
> man sane-niash
> El que deu passar és que aquest back-end no deu tenir fitxer .conf, suposo.

Doncs això és just el que passa... sembla ser que el suport pel xipset niash
(que té el scanjet 3300C) està encara verd, i com he pogut veure navegant a
partir del teu link és que en un futur es preveu un "/etc/niash.conf" però
que de moment no hi és. Investigant he anat a parar a sourceforge, on hi ha
les fonts del backend, i segons un readme, havia de esborrar sane, parxejar
les fonts amb un script, recompilar, bla, bla, bla... El primer intent per
compilar una eina (testtools) per fer unes comprovacions prèvies ha donat
vàries pàgines d'errors, no sé si perquè tinc una pure64 i la cosa era per
i386 o què... He trobat altres solucions a
(/usr/share/doc/libusb-0.1-4/README.Debian), com és muntar des de fstab

none /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0

i fer, tal com diu:

- "devuid=xxx, devgid=xxx, devmode=xxx respectively set the uid, the gid
   and the mode of the devices files, ie /proc/bus/usb/BBB/DDD"

però resulta que algú (estrany, perquè la línia no és a fstab!) ja em munta
none /proc/bus/usb usbfs, com puc veure a mtab...

"mount: according to mtab, usbfs is already mounted on /proc/bus/usb"

però no sé ni qui, ni com, ni quan...
Total, que he perdut la paciència i m'he fet a /usr/local/sbin un script
"scanjet" on he posat "chown usuari:usuari /proc/bus/usb/002/002" i apa.

Total, només és obrir una consoleta, un "su" i "scanjet" i a escanejar les
ties del playboy s'ha dit :-) sense tanta parafernàlia. I a esperar el
niash.conf quan estigui a punt.

Per sort a linux hi ha més d'una manera de fer les coses, encara que sigui
tant rupestre com aquesta. No és que m'agradi, doncs sempre prefereixo que
tot vagi rodó i aprendre de l'experiència, però és que només vull que
l'scanner em funcioni a linux, i una coseta més que no he de fer en
windows...

Gràcies per la paciència, però jo crec que m'aturo aquí...

No et puc ajudar amb el hotplug, perquè com veus no sóc cap geni, però pel què
he llegit, crec que funciona tal com dius:

> Bueno, el hotplug sembla que activa els drivers de coses que mai abans
> havies connectat a l'ordinador, i te les posa "a punta de caramelo"
> per a que facis un mount, o sigui que no està malament tampoc, no?

Doncs no :-)

Ricard