Re: xsane

2005/8/27, rpb <llistadebiancat@ya.com>:
> Intento arrencar Xsane per
> escanejar fotografies, però en l'arrencada em dóna el següent error:
>
> Failed to open device `niash:libusb:002:002'
> Device busy

Una solució temporal que a mi em va funcionar per a evitar obrir xsane
com a root era, des de la consola, fer 'scanimage -L' com a root. Això
dona una resposta del tipus:
device `epson:libusb:002:008' is a Epson CX3600 flatbed scanner, del
que t'has de quedar amb el 002:008. Aleshores te'n vas al directori
/proc/bus/usb/002, i canvies els permisos o el propietari de l'arxiu
que es diu 008:
chown nomusuari:grupusuari 008

Aleshores, almenys en el meu cas, ja puc obrir el xsane com a usuari
normal. De totes formes aquesta no és una bona solució perquè si
apagues el scanner, o reinicies l'ordinador, els canvis que has fet en
els permisos s'hauran perdut. És més, el scanner no té perquè
tornar-te a aparèixer al 002:008, per això cal fer el scanimage -L com
a root cada vegada que apagues i engegues l'escànner un altre cop.

El problema que tinc és que no recordo quina era la solució definitiva
per a que això no torni a passar, però segur que algú de la llista ens
ho podrà dir.

> Si ho arrenco des de consola com a root, funciona perfectament, tot i l'anunci
> de xsane al arrencar on m'avisen que utilitzar-lo com a root és una bestiesa.
> He afegit el meu usuari al grup "scaner" però segueix sense funcionar. He
> trobat per internet algun fòrum amb gent amb el mateix problema, però no hi
> ha la resposta. Alguna sugerència?

Si no recordo malament, a part del grup "scaner" també hi ha el grup
"saned" que té alguna cosa a veure amb l'escàner.

Bueno, espero haver-te sigut d'alguna ajuda ...
Salut!!!

Marc///
http://www.odayla.com/