entorn de programacio per pure64

Hola
Utilitzo una pure64 i estava interessat en utilitzar un entorn de programació,
però he vist que no puc instalar kdevelop doncs pel que sembla no hi ha
paquets per pure64 (al menys, això és el que em diu apt-get). Tinc anjuta
instalat, però no em funciona bé l'editor incorporat, sembla com si es tornés
boig i les lletres es van movent i superposant-se les unes a les altres (ho
va fent sense que jo toqui res, com si tingués vida pròpia). He utilitzat
Eclipse, però no m'hi acabo de trobar còmode, però reconec que pot ser falta
de pràctica en aquest tipus d'entorn. Per això, demano als programadors de la
llista que utilitzin entorn gràfic per programar si em poden aconsellar una
mica sobre el tema (vi + gcc està bé, però vull provar un entorn gràfic...)

P.D. tinc un altre fil obert, "The following packages have been kept back" on
pregunto una cosa sobre el tema dels paquets trencats, si algú té el temps i
les ganes, us agrairia que me'l contesteu, doncs estic preocupat pel què allà
exposo i m'he quedat encallat en un punt, i no vull continuar sense saber el
que faig.

Molt agraït

Ricard