Re: muntar una partició ext3 des de fstab amb drets d'escriptura

2005/8/23, tictacbum <tictacbum@gmail.com>:
> Hola a tothom,
> tinc un dubte a l'hora d'editar el fstab per tal d'afegir les particions d'un
> disc que he afegit al meu PC, la questio es que el vull fer servir per
> posar-hi tot el de la mula i per tant necessito que es munti amb drets
> d'escriptura per a l'usuari. He llegit que això es fa posant l'opció
> "uid=uid_de_l'usuari" a la linia corresponent del fitxer /etc/fstab, però si
> la poso, em dona error al muntar-la:
Això és perque aquesta opció no està implementada en el driver de
ext3, suposo que la deus coneixer del driver de vfat que si la
implementa i acostuma a ser bastant útil.

Tot i això si vols que un usuari concret pugui escriure en aquesta
partició, només has de canviar els permisos i el propietari del
directori on l'has muntat. per exemple:
    cd /punt/de/muntatge
    chown -R usuari.grup .

> [...]
>        In some cases useful info is found in syslog - try
>        dmesg | tail  or so
> ~# dmesg | tail
> EXT3-fs: Unrecognized mount option "uid=1000" or missing value
>

> aquesta es la linia corresponent del fstab:
> /dev/hdb1    /home/usuari/.aMule    ext3    defaults,user,uid=1000  0       0
>
> i si li trec la opció "uid=1000" la partició es munta bé, però amb amo/grup
> root/root i sense permis d'escriptura per l'usuari...
>
> algu sap com es fa per muntar una partició ext3 des de fstab amb drets
> d'escriptura per a un usuari en concret?

Albert