Re: Problema amb lilo

Holes,

Un bon lloc per trobar informació és en el propi paquet de fonts per compilar el nucli. Si feu un make menuconfig i navegueu per les opcions de tipus de processador hi trobareu la info que busqueu.

En resum i fins on jo sé: els nuclis *-386 corren en qualssevol processador 386 en endavant. Si hi haguéssin nuclis *-486 (que jo no els he vist) correrien en processadors 486 en endavant però NO en un 386.

Així, per un pentium 133, el nucli idoni seria el *-586. Aquest nucli correria en processadors pentiums en endavant, però NO en un 386 ni en un 486.

La raó és perque quan es compila el nucli es fa optimitzant el joc d'instruccions per un tipus de processador: si compiles optimitzant per un pentium, hi haurà instruccions que un 386 no coneixerà i aleshores "peta". En canvi com que els processadors tenen compatibilitat cap enrera, un P IV erten i pot executar instruccions d'un 386.

En resum, això és el que jo sé. No és una explicació gaire acadèmica però espero que se m'entengui.

Salutacions.

En/na Cubells ha escrit:
En/na Russi ha escrit:

Els kernels precompilats de debian tipus kernel-image-2.6.8-686 no
inclouen un Pentium 133 ?? Pq he acabat instal·lant un
kernel-image-2.6.8-386 que em pensava que nomès eren per a x386.

Hem vaig compilar un 2.6 indicant-li que el processador a fer servir
era un Pentium i em passava el mateix, es raro oi?

No tinc jo tampoc això clar.
Exemple clar: jo tinc un Ubuntu amb nucli:
ubuntu:~$ uname -r
2.6.10-5-386
que és el nucli predeterminat que va instal·lar-me l'instal·lador al meu
pentium IV 2800 MHz.

Però segons la informació del nucli 2.6.10-5-686 tenim que:
    "Linux kernel image for version 2.6.10 on PPro/Celeron/PII/PIII/PIV.
    This package contains the Linux kernel image for version 2.6.10 on
     Pentium Pro/Celeron/Pentium II/Pentium III/Pentium IV, ..."
així doncs jo entenc que aquest és el nucli idoni per al meu ordinador.

Vaig intentar instal·lar-me'l i va ser impossible fer-lo anar.

Com que no tinc temps de llegir + informació al respecte, he optat per
la tàctica de l'estruç:
Assumeixo que és així perquè sí i au.
Més endavant, quan tinga temps, intentaré esbrinar com està això de la
numeració.

Salut!!