No puc posar-me ADSL

Hola a tots: L'altre dia us escrivia sobre la possibilitat de triar entre
mòdem o router per la connexió d'ADSL.Doncs bé, resulta què ens vam canviar
d'operadora de telèfon de Telefònica a Auna i ara ve la història:.Segons em
diuen no hi ha compatibilitat  entre altra operadora i aquestos d'Auna.O siga
què per collons he de contractar el servei d'internet amb ells. I per a més
conya marinera no em poden engegar l'ADSL per què segons diuen al carrer on
visc no hi ha cobertura (?).Cosa ben difícil de creure puix visc quasi se'n
podria dir al centre de València.
O siga i com què amb el contracte què tinc amb l'Auna he de estar un any per
donar-me de baixa o si no he de pagar-los uns diners,i si vull compatibilitat
amb altres operadores hauria de donar-me altra vegada d'alta en Telefònica i
això torna a ser dir pagar-los altra volta "pasta", he de conformar-me amb
tarifa plana horari reduït i connexió a Internet per mòdem.
I ara ve un altre dubte i pregunta què us hi faig: Jo ara tinc la configuració
del mòdem per a Terra, què per cert tenen a la seua pàgina web unes
instruccions per configurar la connexió en Linux.Aquestos per contra no donen
cap assistència ni res quan els parles de Linux.Bo la pregunta és si
qualsevol configuració de  connexió a internet per mòdem se fa de la mateixa
manera,es a dir si el proveïdor em  dona les mateixes dades que Terra
(nªtelf,IP primari IP secundari etz.)la configuració seria igual què amb
terra, modificant el mateixos arxius i fent-lo practicament igual?
I això és tot si em podeu ajudar us ho agrairé.
I perdoneu-me pel rotllo però és què aquesta gentola m'ha posat de mala
hòstia.

PD. Aneu en compte en canviar d'operadores de telefonia que us la poden ficar
fins al mànec com a mi.

Salut.