Re: MySQL + PHP

En/na Albert Sanfeliu ha escrit:
> [...]
> MySQL-server-4.1.12-1.i386.rpm
> MySQL-shared-4.1.12-1.i386.rpm
> php-4.4.0
>
> El problema me'l dona al executar el wiki pel
> navegador:
>
> Warning: Unable to load dynamic library
> '/usr/lib/php4/mysql.so' - /usr/lib/php4/mysql.so:
> cannot open shared object file: No such file or
> directory in /var/www/html/wiki/install-utils.inc on
> line 17
> Could not load MySQL driver! Please compile php
> --with-mysql or install the mysql.so module.
>
> L'arxiu l'he estat buscant pel sistema i no l'he

Això és que et falta el mòdul de mysql pel php.
A la debian, el paquet es diu php4-mysql, i php4-mysqli (per mysql
>=4.1) Supos que hi deu haver també un paquet corresponent per la redhat.
En cas que no hi sigui, molt me tem que hauras de compilar el php des
del codi font.

> Un altre problema, és que hi ha dues versions del php
> instal·lades, la 4.4 i la 4.1.3 (em sembla), i el wiki
> agafa la 4.1.3. Hi ha alguna manera d'eliminar-la (no
> domino rpm :( ) o fer que el mediawiki agafi l'altre
> versió?

No empres cap interfície gràfica per gestionar els paquets?
En tot cas, mira si tens el KPackage instal·lat i prova de
desinstal·lar-lo allà. Des de linia de comandes crec que es pot fer amb
l'ordre:
   rpm -e <nom del paquet>

De tota manera, crec que el fet de tenir dues versions del php
instal·lades pot haver desbaratat el sistema i potser quan en
desinstal·lis una, l'altre no funcionarà correctament. Tot es qüestió de
provar.

Sort!.