De: Manel Martínez de Arcos [mailto:manelmartinez@menta.net]
Enviado el: dijous, 21 / juliol / 2005 09:42
Para: Josep Molero i Puig
Asunto: Re: Solució : Samba, nmbd i Wins

En/na Josep Molero i Puig ha escrit:

Per si us pot ser d'utilitat !!!
Ho he intentat explicar amb el màxim de detall possible.

He resolt el problema en que en un PC amb Debian, corrent el Samba i el
Nmbd
conseguia compartir permisos per a màquines Windows i viceversa.
Aquest PC amb  Debian és també client del servei WINS que està corrent en
un
servidor WinNT.
El WINS (Windows Internet Name Server) és una mena de DNS per a noms
NetBios
de les xarxes Windows.
La gràcia de tenir WINS és que evita haver d'omplir i mantenir el fitxer
lmhosts (que és similar al fitxer hosts).
El PC amb Debian, essent client de WINS, comunica al servidor WINS el seu
nom NetBios i la seva IP.
Llavors, quan un client WINS necessita accedir a una màquina fent servir el
nom NetBios de la màquina destí, emet una consulta al servidor WINS.

Fins aquí és el mateix (bàsicament) que els DNS.

Doncs bé... em funcionava tot excepte el tema dels PINGS cap a noms NetBios
de les màquines Windows.
Quan feia PINGS des del Debian als noms NetBios dels Windows sempre obtenia
la resposta de HOST DESCONEGUT.
Al revés : fent PING de Windows al nom NetBios del Debian sí que
funcionava;
senyal que els Windows estan fent peticions de resolució de noms a la
màquina Wins.

OJU : al smb.conf hi tenia el que calia tenir pel que fa al wins.

L'entrada wins server = w.x.y.z (indica al Debian quina és l'IP del
servidor
Wins)
L'entrada name resolve order = wins. lmhosts host bcast (indica quin és el
mecanisme de resolució, per ordre de preferència)
(Això afecta, sembla ser, a la suite SAMBA)

Fin i tot, havia modificat un fitxer anomenat nsswitch.conf que es trova a
/etc
Aquest fitxer, entre altres coses que desconec, té una entrada que diu com
s'ha de resoldre un nom i en quin ordre.
L'entrada en qüestió és la següent -> hosts : files dns
Jo hi havia afegit la paraula wins davant de files i quedava així hosts :
wins files dns

I tampoc funcionava el tema dels PINGS.

PERO JA HO HE TROBAT !!!

Em feia falta fer còrrer el dimoni winbindd !!!
Jo creia que el nmbd ja feia les tasques que jo requeria (almenys, per la
descripció del dimoni ho semblava)

Doncs NO !!! També cal el dimoni winbindd i la modificació del fitxer nsswitch.conf
(esmentada més amunt; totalment necessaria).
Aquest dimoni permet fer moltes mñés virgueries que he pogut llegir de
passada a Internet, però les desconec.
Bàsicament, integra el SAMBA amb el serveis de domini d'una xarxa windows
(integrar els usuaris, permetre iniciar sessions directament directament a
la xarxa windows ...)

PER ACABAR !!!
La meva instal·lació Debian està en el mateix disc dur (convenientment
particionat) que la meva màquina de treball Win2K.
Algú sap del cert si fent servir el Ghost (bootant des d'un CD) puc fer
còpies de les particions Linux, per salvar el que ara tinc ?!

Amb el Ghost pots tenir problemes segons el sistema de fitxers:
http://www.comesfa.org/ca/node/2211

Et recomano que fagis servir GNU/Linux. Pots copiar amb cp -a, fer un tar o clonar particions amb la comanda dd.

M'agradaria aprofundir una mica més en el tema del SAMBA, però com que no
hi
entenca massa en instal·alcions i desinstal·lacions de paquets, em fa por
fotre -ho tot a rodar.

ESPERO QUE LA MEVA ENTRADA A LA LLISTA US HAGI ESTAT D'UTILITAT !!!

Josep Molero i Puig
josep.molero@dpcsa.com

Departament d'Informàtica
- Domingo Pascual Carbó, S.A.U. -