Re: Samba i Wins : PING no resol nom netbios.

Hola,
suposo que és normal, el ping del Linux espera una IP i sino fa una consulta DNS per trobar la IP d'aquell nom.
Per saber la IP d'un nom NetBios hi ha el nmblookup:

vpnccm:~# nmblookup ccmtgi
querying ccmtgi on 192.168.1.255
192.168.1.40 ccmtgi<00>

També et recomano que provis el smb4k, pots accedir als recursos windows sense tenir el daemons de samba corrent.

En/na Josep Molero i Puig ha escrit:

Hola a tots...
Sóc nou en el món del Linux i estic barallant-me amb una instal·lació que he
fet del s.o. Debian.

Aquest PC amb Debian és un client DHCP i està en una xarxa on la resta de
PCs són Windows.
Aquest sistemes Windows pertanyen a un Domini de NT.

He pogut accedir als recursos comptartits de les màquines Windows  fent
servir el protocol smb:// des de programes com ara el Konqueror.

Ara, però, he volgut anar una mica més enllà i fer servir la suite SAMBA
perquè la màquina Debian pugui oferir recursos a les màquines Windows.

En aquests moments tinc en funcionament els serveis smbd i nmbd.
Puc administrar el fitxer smb.conf amb l'eina SWAT que per cert va molt bé
(la que duu el KDEControl em sembla que no funciona ok)
ARA puc accedir als recursos de les màquines Windows des del Debian i també,
des de les màquines Windows puc accedir als recursos comptartits de la
màquina Debian.

Bàsicament, la configuració del smb.conf diu que el Linux serà un client
WINS.
	wins server =  w.x.y.z
(He verificat que el nom netbios del Linux apareix a la base de dades del
Wins Server)

Des de les màquines Windows, puc fer PING al nom netbios del Debian i tot
fuinciona bé.

Però, curiosament, des del Debian no puc fer PING als noms netbios de les
altres màquines Windows.
Sempre contesta : unknown host.
Em falla alguna cosa o és que simplement ha de ser així ?

Us he copiat el meu fitxer smb.conf a veure si hi trobeu a faltar alguna
cosa

[global]
	workgroup = DPCSA_1
	server string = %h Servidor Linux/Debian (Samba %v)
	obey pam restrictions = Yes
	passdb backend = tdbsam, guest
	passwd program = /usr/bin/passwd %u
	passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n
*Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
	syslog = 0
	log file = /var/log/samba/log.%m
	max log size = 1000
	name resolve order = wins lmhosts host bcast
	server signing = auto
	preferred master = No
	domain master = No
	dns proxy = No
	wins proxy = Yes
	wins server = 192.168.0.252
	ldap ssl = no
	panic action = /usr/share/samba/panic-action %d

[print$]
	comment = Printer Drivers
	path = /var/lib/samba/printers

[Temporal]
	comment = Carpeta de fitxers temporals
	path = /tmp
	guest ok = Yes

[homes]
	comment = Home Directories
	read only = No
	create mask = 0700
	directory mask = 0700
	guest ok = Yes
	browseable = No

L'entrada name resolve order = wins lmhosts host bcast la puc veure des de
l'eina de configuració SWAT.
L'he afegit amb l'editor nano.
Curiosament, quan
Gràcies ...