Sarge i "l.l" geminada

Hola a tots:

Tinc dos ordinadors que van evolucionar de woody a sarge testing i ara a sarge
estable. El fet és que des de no se quina actualització tinc dos problemes
similars:

- El lyx m'imprimeix la "l" geminada com a "lul" (la "u" te una º al sobre).

- El kde no me reconeix la "l" geminada (col·laboració ho dona com erroni quan
ho estic escrivint amb en kmail).

He estat mirant els missatges àntics, i en Lluís Forns i en Quim Gil tenia un
problema similar. En Jordi Mallach  suggeria borrar el .Xresources i
.Xmodmap. Ho he fet, però continua igual.

Alguna suggeriment de com puc solucionar això. Lo del kde no em molesta mase,
però  lo del lyx si que és un embolic ja que haig d'escriure "l.l" en lloc de
"l·l".

Gràcies i salutacions. Griera.