Re: Configuració correu: mutt i exim

En/na Albert Farrés ha escrit:

2005/7/9, Manel Martínez de Arcos <manelmartinez@menta.net>:
En/na Albert Farrés ha escrit:

Hola llista,

  Estic intentant configurar el mutt com a lector de correu. Com
podeu veure tinc un compte a gmail.com; per rebre els correus no he
tingut cap problema, configurar el pop3+SSL és senzill. El problema ve
alhora de configurar l'enviament de correu a través de SMTP. Pel que
he deduit a través de la documentació del mutt no pots donar-l'hi
directament un servidor smtp (en el meu cas el de gmail), sinó que has
de tenir configurat en l'ordinador un MTA capaç d'enviar correus a
l'exterior.

Com que utilitzem debian i l'MTA que ve per defecte instal·lat és
l'exim m'he possat a configurar-lo. He conseguit que envii mails, però
els envia ell directament al servidor de correu del destinatari,
posant el següent a /etc/exim/exim.conf:

#                      ROUTERS CONFIGURATION                         #
#            Specifies how remote addresses are handled              #

# Remote addresses are those with a domain that does not match any item
# in the "local_domains" setting above.

# Send all mail to a smarthost

smarthost:
  driver = lookuphost
  transport = remote_smtp

end

Si vull que utilitzi el servidor smtp de gmail, pel que entés, hauria
de subtituir les 4 últimes linies per aquestes:

smarthost:
  driver = domainlist
  transport = remote_smtp
  route_list = "* smtp.gmail.com bydns_a"

peró no funciona.

Un altre cosa a tenir en compte és que el servidor smtp de gmail
funciona amb TLS.

Alguna idea?

I perquè vols fer servir el servidor smtp de gmail si ja pots enviar
correu amb l'exim?
Home, per exemple, si vull enviar un correu de 10 Mbytes a 50
persones, l'exim enviarà 50 vegades el mateix correu (un per cada
destinatari, per tant, 500 Mbytes), en canvi, si li dic que utilitzi
el smtp de gmail, és gmail qui s'encarrega d'aquesta feina.
Ok, m'has convençut :-)

##############
# See /usr/share/doc/exim4-base/README.SMTP-AUTH

Using exim as SMTP-AUTH client

If you want to set up exim as SMTP AUTH client for delivery to your
internet access provider's smarthost put the name of the
server, your login and password in /etc/exim4/passwd.client:

name.of.server.example:mylogin:secretpassword

Gracies per endavant!

Albert