Fwd: Re: Pentium 4, hyperthreading

Per error tan sols el vaig enviar al leopold

----------  Missatge transmès  ----------

Subject: Re: Pentium 4, hyperthreading
Date: Wednesday 29 June 2005 00:20
From: Albert Cervera Areny <albertca@hotpop.com>
To: lepalom@wol.es

A Wednesday 29 June 2005 00:07, Leopold Palomo Avellaneda va escriure:
> Hola,
>
> els P4 moderns tenen una característica que fan veure al sistema i a la
> placa com si fossin una màquina dual, amb dos cpus.
>
> La pregunta és: el kernel s'ha de configurar com si fos smp?

Sí, així ho tinc entès com a mínim. De totes formes he intentat veure
mitjançant el "dstat" l'ocupació de les "dues" CPU's però no m'hi aparèixen.
Si algú té més informació del tema jo tb hi estic interessat.

> el problema que tinc és que amb un kernel normal, un procés com a molt
> m'ocupa el 50% de temps de cpu i em sobta.

Dependrà del tipus de procés, no? En què està ocupada la resta del temps,
wait, sys, idl?? Amb el 'dstat' veuràs un parell d'estats més de CPU que no
havia vist en altres eines semblants (vmstat...) i és el temps en què la CPU
està ocupada a servir les interrupcions de hard. i de soft.

> Per cert, que el procés que també dominia és el klog...algú sap perquè?

Domina quan? quan aquest altre procés que comentes s'està executant?

> Gràcies per endavant.
>
> Leo

"Video-encoding-junkie? Me? Let me think about it for 25 frames, ehh, one
second"