comportament erràtic en l'arrencada

Hola
Tinc una màquina dual amb pure64 i xp. Ja fa un temps que tinc problemes amb
l'arrencada, doncs moltes vegades se'm queda parada a "verifying DMI pool
data". Cercant una mica per internet, he vist que les causes d'això poden ser
molt variades: mala connexió entre els cables, disc dur "malalt", i un seguit
més que en principi descarto doncs la màquina és pràcticament nova. El cas és
que després d'un reset aconsegueix arrencar. Però ara ja fa uns dies, que
després de carregar-se el grub la màquina es penja just després del misatge
"boot"... tot i que també torna a funcionar després d'un reset (de vegades,
més d'un). Penso que si hi hagués algun problema de maquinari defectuós,
també tindria problemes amb el funcionament normal de la màquina, però no és
així, doncs un cop en marxa no tinc cap problema, només tinc aquests de
l'arrencada. Alguna idea del que pot estar passant?

Ricard