Re: clamav en evolution

A Divendres 24 Juny 2005 02:33, Joan Alfonso va escriure:
> Hola a tots: Algú de vosaltres sap com es pot incorporar el clamav al
> Evolution.
> Gràcies.

No sé com es fa si reculls el correu directament des del ISP, jo ho faig a
través d'un MTA (postfix) i recullo des del ISP amb fetchmail cap a un
servidor de correu casolà (on hi tinc el postfix, que m'agrada més que exim).
Llavors mitjançant procmail passo els diferents filtres: spamassassin,
clamav... directament al servidor, on també hi tinc un servidor pop (dovecot)
i des d'on ho recullo cap a l'ordinador d'escriptori amb kmail (o evolution
en el teu cas). Suposo que tot el "tinglado" es pot muntar en la mateixa
màquina, probablement aquí no et calgui el servidor pop, en el teu cas pot
ser suficient el procés fetchmail->procmail->MTA->evolution. Es una mica
llarg i feixuc instalar-ho tot, però a cop d'apt i llegint els manuals
(google, "man") no m'ha estat tant difícil, la avantatja és que aprens tot el
procés de muntar un servidor de correu i la flexibilitat que et dóna tenir un
programa especialitzat en cada feina, a més és molt pràctic si tens més d'un
ordinador d'escriptori a la xarxa. Amb aquest sistema, pots anar afegint al
procmail una "recipe" per cada filtre que hi vulguis posar: clamav,
spamassassin, sanitizer, razor...el que vulguis. En el meu cas (un sol
usuari), per filtrar amb el clamav es tracta de tenir dins el
teu /home/usuari un fitxer .procmailrc amb les següents directives:

SHELL=/bin/bash
PMDIR=$HOME/Procmaildir
LOGFILE=$PMDIR/pmlog

jo utilitzo el format Maildir:

MAILDIR=$HOME/Maildir/
DEFAULT=$HOME/Maildir/

i la important:
INCLUDERC=$PMDIR/rc.clamav

llavors a /home/Procmaildir/rc.clamav:

AV_REPORT=`clamdscan --stdout --disable-summary - | cut -d: -f 2`
VIRUSES=`if [ "$AV_REPORT" != " OK" ]; then echo Yes; else echo No;fi`

:0fw
| formail -i "X-Virus: $VIRUSES"

:0fw
| formail -i "Virus: $AV_REPORT" -i "Subject: MISSATGE AMB VIRUS: $AV_REPORT"

:0
VIRUS/new

Els missatges amb virus aniran a la carpeta VIRUS/new, al subject el dirà
MISSATGE AMB VIRUS: <nom del virus>, molt bonic :-)
Això, sempre que utilitzis Maildir. Si utilitzes mailbox, suposo que hauràs de
fer els canvis pertinents al script perquè s'entengui amb el format, i si ho
vols per més d'un usuari, els fitxers de configuració crec que han d'anar
a /etc (no me'n recordo gaire) i canviar els paths de l'script. Una mica de
google i man procmail sempre ajudarà.

Ricard