Re: sarge stable , RAID i lilo/GRUB

El Dijous 23 Juny 2005 09:40, orestes@tsc.upc.edu va escriure:
> No m'ha barallat massa amb temes de RAID, i per això potser dic una
> bajanada però... no és una mica absurd posar la partició de swap en un
> RAID?

Bé, posar swap a un RAID0 és una bajanada, ja que posant les particions SWAP
amb la mateixa prioritat el "motor" de l'swap ja sap fer el RAID0, i més
eficientment. S'hauria d'editar /etc/fstab més o menys així:

/dev/hdc3       none            swap    swap,pri=1                    0 0
/dev/hda3        none            swap    swap,pri=1                    0 0

Lo que no és cap bajanada és posar swap sobre un RAID1 o RAID5, ja que
aleshores guanyes una redundància, que en cas de petada d'un dels discs no
t'engega l'swap a pastar fang, amb les desagradables conseqüències que pot
dur. Una altra cosa és que el hardware sobrevisqui a una petada d'un dels
discs.

> Després una altra cosa... els RAID són hardware o software? Si són harware
> els fa la controladora i no hi hauria d'haver problema, però si són
> software, el RAID no es podrà activar fins que s'hagi carregat el kernel
> amb els mòduls corresponents i, esclar, això encara no ha passat quan el
> sistema s'ha de carregar encara (estadi GRUB o LILO).

Opció A: Compilar el nucli amb suport natiu de RAID
Opció B: Fer un "initrd" amb el mòdul MD i el RAID corresponent

> Per ser més precisos, potser amb el GRUB podria funcionar, sempre i quan
> s'hagués inclòs en ell el suport per poder llegir sistemes de fitxers
> situats en particions RAID.

Tant el GRUB com el LILO són ben capaços de llegir el nucli i l'initrd d'un
RAID1.

> Jo de tu provaria de posar el /boot en una partició normal a veure què
> passa.

O sobre un RAID1.

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona