Re: minimitzar debian

Holes,

Doncs no sé quina és la manera "correcte" o fina, jo utilitzo el mètode basto:

- Llegir la descripció del paquet per veure que coi fa i si m'interessa per alguna cosa. - Si decideixo desinstal·lar, abans utilitzo dpkg --purge --no-act per veure qui o que depen d'aquest paquet i si em seguiex interessant desinstal·lar-lo o no. - Finalment utilitzo deborphan o similar pel tema llibreries i altres paquets.

Si algú té mètodes millors i més refinats li agrairé en faci cinc cèntims, si no a mi m'ha funcionat això.

Ciau.

En/na Robert Garrigós Castro ha escrit:
A hores d'ara ja tothom sap que tinc una debian corrent amb un portàtil servint la meva web personal. Aprofito per donar les gràcies a tots els que m'heu estat ajudant fins ara.

Ara que sembla que tot funciona perfectament m'agradaria minimitzar la instal.lació, és a dir, desinstal.lar tot allò que no em cal, com per exemple el servidor x i tots els programes que només poden funcionar amb x. He instal.lat apt-show-versions que em fa un llista de tot el que tinc instal.lat (ha resultat 7 pàgines sencres de A4 en lletre minúscula) però: com sé quins paquets desinstal.lar i quins arxius de configuració he de retocar per poder desinstal.lar les x i els programes? Ara mateix, quan reinicio la màquina, em dona un error perquè no pot arrencar les x (he començat desinstal.lat xserver).