Re: sarge stable i usb automount

No soc capaç de dir-te com es fa pero se que cal afegir un modul al kernel.

Ubuntu el te pero Debian ni ofereix kernels precompilats amb aquesta configuracio, ni ofereix el modul apart ni res. En fi... Em penso que es una historia filosofica d'aquelles que es impossible de discutir amb els desenvolupadors. Es comentava per aqui que igual al final ubuntu no reportara tan a debian... *La meva opinio* es que ubuntu soluciona els problemes de la gent, busca compromisos, es deixa estar de filosofies pures i ha estat capaç d'agafar tot lo bo de Debian. En canvi Debian no fa res per adaptar-se als nous temps i a les noves necessitats i ens obliga a sofrir massa per portar alguns ideals fins a un punt on no tothom esta d'acord. Per aixo, crec que al final la majoria usara ubuntu i debian quedara com una cosa per frikis i ja esta (al estil de hurd o les consoles lliures de java o els players de flash lliures o ... ).

I mira que jo uso Debian Sarge perque considero que Ubuntu encara no esta prou madura (sobretot per audio)... pero bueno, diguem que quan tingui temps canviare a Ubuntu arreglant el que faci falta o a Gentoo perque cada vegada estic en mes desacord amb certes coses de Debian: * lo de Xorg es un escandol; fins i tot Slackware ja el te i a mi em fa vergonya anar pel mon dient que tinc XFree).
* KDE 3.4 encara no esta ni a la unstable.
* ja vaig tenir una discussio per la configuracio de les llistes de correu i vaig veure que la unica solucio era que em canvies de distribucio.

snif ;(

En/na Francesc ha escrit:

bones,

ahir vaig instalar sarge-stable amb el procediment basic de netinstall
(amb una portatil Dell Inspiron700m), on vaig començar tot de zero, amb
lo basic per despres anar afegint poc a poc totes aquells moduls que
realment faig treballar, mc, deborphan, vim, kdm, xserver, xfonts, kde
minim, 855resolution per la pantalla...

m'agrada molt i estic força convencut de com funciona tot, pero ara
m'arriben alguns petits problemes que no vaig pensar ni preveure,
el mes important per exemple es el montatge automatic dels usb, on
sovint fico y afegeixo la camera fotos i un memory de copies seguretat,
vaig afegir aquestes linies al 'fstab' perque veig que son establertes
com per defecte amb molts llocs de internet :

none    /media/usb supermount      rw,fs=vfat,dev=/dev/sda1,--,user 0 0
none    proc/bus/usb usbdevfs defaults 0 0

(del 'mtab' no me'n atreveixo a tocar...)

pero encara no m'ho fa de manera automatica, veig amb la utilitat 'HAL
Device Manager' si m'ho monta perfectament i el reconeix, pero encara he
de fer a ma 'mount /dev/sda1 /mnt/usb', i com a administrador, i despres
'umount /media/usb',

llavors, existeix cap script o utilitat per configurar el fstab de com
es ma maquina?

gracies, i fins ara,

Xiku.Francesc