Re: MD5SUMS per CD sarge

El dc 15 de 06 del 2005 a les 09:10 +0200, en/na Josep Roca va escriure:
> Hola:
>
> M'estic baixant els cd de Sarge de ftp.rediris.es, i no sembla que hi hagin
> els MD5SUMS per cada CD. Hi ha només dos fitxers:
>
> - MD5SUMS
> - MD5SUMS.sign
>
> Algú me pot explicar com es poden fer servir? Fins ara havia vist un md5sum
> associat a cada imatge ISO i fent  "md5sum -c <nom fitxer md5>" la
> comprovava, però això de dos MD5 per varis ISOS no se com va.

Funciona de la mateixa manera... les deixes al directori i fas:
md5sum -c MD5SUMS

Si vols afegeix l'opció v perquè vegis més clar que ha comprovat
correctament els fitxers.
md5sum -cf MD5SUMS

Per cert, ara als developers de Debian. Utilitzar MD5 ara ja és molt
xungo, ja que està força petat ja. Fa poc, per exemple, van fer ja dos
PostScript amb significat i el mateix MD5. Com a mínim mínim s'hauria de
fer també un altre amb sha1sum. El sha-1 també està un pèl tocadet, però
no tant. I la combinació de tots dos és molt més segur, tot i els
darrers avenços en petar-los.

I sinó ja s'hauria d'anar a fer un ripemdsum o una cosa així... Com ho
veieu perquè una cosa així vagi a coreutils?

Imagino que perquè una cosa així s'acabés extenent i deixéssim tots de
fer servir MD5 la utilitat no hauría de tenir dependències de openssl i
res d'això no? Hauria de ser amb C imagino? O no caldria?

Josep