Re: Impressions sobre Sarge.

On Fri, Jun 17, 2005 at 10:46:05AM +0200, xavi wrote:
> Podríem comentar a la llista les vostres impressions sobre el llençament
> de la Sarge, les novetats que porta, etc. No sé seria és massa off-topic
> per a una llista on ens passem la vida solucionant problemes de
> configuració?

Jo et puc dir que m'he llevat un pes de damunt.

Tants, tants mesos amb notícies de que "we are freezing soon", i
passava el temps i de congelació res... ha suposat en alguns casos no
fer algunes migracions que es podrien haver fet amb un poc de previsió
de les dates finals.

Si no fora pq ens vam posar pesadets fa 1 any, Sarge hauria eixit amb
GNOME 2.4. L'equip de coordinació dels llançaments va acceptar que
pujarem la 2.6 a sid/sarge encara que es pensava que el llançament era
més o menys imminent, i vam repetir la jugada amb el GNOME 2.8. Això a
vegades cansa. També és possible que si haguerem tingut una data
definitiva creïble, Sarge hui tindria X.Org, però com des de fa un any i
pico estavem "a punt de congelar"...

Des de la perspectiva d'usuari, la veritat és que els canvis són tan
grans que dóna llàstima parlar de Woody ara mateix: l'instal·lador, que
molts de nosaltres ni utilitzem pq anem fent actualitzacions des de fa
anys, els entorns GNOME i KDE que tornen a ser d'aquest segle, la
simplificació de moltes tasques... que de moment no siga necessari
utilitzar un colló de fonts de paquets no oficials per a aquest o aquell
backport, etc...

En poques paraules, Debian stable torna a ser útil fins i tot pels
usuaris d'escriptori. Per ací baix, als coles es començaran a veure més
i mes Sarges amb icones groges en uns mesos. :)

Ara el que s'ha de fer és veure si Debian és capaç de canviar a un model
de llançaments basats en cicles de 15 mesos o així. Si no es fa, crec
que hi ha un risc que el procés de creació d'etch siga igual de
traumàtic que ha sigut aquest...

Jordi
--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/