Re: Xarnoppix3 ...

> Ups !!! No tinc el .config del kernel a ma però diria que és més aviat un
> tema d'opcions de compilació, si algú ho te més clar jo també li agrairia
> una mica de llum.

Fins on jo sé, el firmware és un codi que s'ha de transferir al hardware
durant la inicialització, per tal que funcioni.

Tradicionalment el firmware es gravava en una ROM, PROM o EPROM del
dispositiu, però això dificultava l'actualització i la correcció d'errors,
de manera que modernament es posa en la ROM el mínim codi imprescindible
per carregar tot el firmware des d'un fitxer del disc dur cada vegada que
cal.

El problema amb el firmware és que, en general, és codi propietari que es
distribueix en format binari, i per tant no pot formar part del kernel
(per qüestions de llicència) i s'han de fer malabarismes (legals i
tècnics) per tal de poder-lo usar. La majoria de les vegades, el fitxer
del firmware no forma part del codi del kernel i s'ha d'anar a descarregar
apart i posar-lo en un directori concret per tal que el codi del kernel el
trobi i el pugui carregar i transferir al maquinari.

No es pot parlar de "el firmware" en genèric, sinó del firmware de la
tarja wifi, o de la controladora RAID, etc... Per tant, el missatge que et
dóna en arrencar deu fer referència a que a certa part del teu maquinari
li falta transferir el firmware. Normalment d'aquesta tasca se n'encarrega
el corresponent mòdul (driver) del kernel, per la qual cosa el resultat
net és que aquest hardware no estarà suportat en el teu PC.

Hi ha alguns missatges que expliquen una mica els aspectes legals
d'incloure o no el firmware junt amb el codi del kernel. Per exemple,
podeu consultar:

http://seclists.org/lists/linux-kernel/2003/May/1965.html

Orestes