Re: usuari ftp

El dl 13 de 06 del 2005 a les 01:51 +0200, en/na Robert Garrigós Castro
va escriure:
> perdoneu-me la pregunta de principiant:
>
> tinc una petita xarxa a casa i des d'un mac pujo per ftp arxius a un
> portatil amb debian. Els arxius espujen com usuari:usuari i els scripts
> de php tenen problemes de permisos per tractar amb ells i els haig de
> canviar via ssh a usuari:www-data, que es el grup amb el que corre
> l'apache.
>
> Hi ha alguna manera per què els arixius que pugi per ftp com a usuari ho
> facin com a grup www-data?
>
> gracies
>
> Robert

Efectivament, això és possible, per a fer-ho has de modificar la
configuració del servidor ftp. El que jo faig servir és el vsftpd i en
el meu cas per exemple s'ha d'editar de la següent manera:

chown_username=www-data

L'altre manera és afegint els usuaris al grup www-data, tot i que no sé
fins a quin punt això seria beneficiós, ja que crec que donaria permisos
sobre /var/www als dits usuaris...Així i tot, considera la creació d'un
usuari ftp pertinent a aquest grup, com a segona o tercera opciió.

Bé espero que això t'hagi aclarit una mica les coses, au, arreveure!

Antoni Segura Puimedon