Re: Ajuda en CD-Live

En/na orestes@tsc.upc.edu ha escrit:

Hola a tots/es,

Per un curset que haig de fer a Òmnium Cultural, estic creant una
distribució "LIVE" personalitzada. He partit d'una Kubuntu Hoary i l'estic
modificant i catalanitzant. De moment me'n surto prou bé pel que fa a la
selecció de paquets i també a la catalanització de l'arrencada (isolinux).
Aquells de vosaltres que us heu barallat amb aquestes coses ja sabreu el
procés: descomprimir el sistema de fitxers que ve en el CD, muntar els
directoris adients, fer un CHROOT, un apt-get update,
instal·lar/actualitzar els paquets adients, esborrar allò innecessari,
desmuntar-ho tot, recomprimir el sistema de fitxers, crear la ISO i
cremar-la en un CD.

El "problema", si es pot dir així, ha començat en detectar algun error en
el KDE 3.4 que ve d'origen a la Kubuntu, i que m'ha fet pensar per
actualitzar al nou KDE 3.4.1, que segurament ja haurà esmenat aquests
errors. Alguns són considerables, com les petades súbites de l'eina de
configuració manual de la xarxa (quelcom que molt probablement hauran de
fer els destinataris del CD). Per tant, no m'estic matant per no-res.

La qüestió que us volia consultar és si sabeu alguna manera per poder
arrencar les X i l'escriptori KDE abans de comprimir i crear la ISO,
perquè qualsevol errada et fa repetir tot el procés i és molt pesat.

Algú proposa emprar el QEMU per arrencar la ISO directament en una
finestra, però també diuen que és molt lent. De moment, a mi no m'ha
funcionat (clar que ho feia remotament entre el PC de casa i el del
despatx, i això pot embolicar-ho tot. Encara no he pogut provar-ho en
local).

En fi, alguna altra idea??

Gràcies.

Orestes.

Has provat a arrencar el kdm des del chroot? ho dic per què gdm ja ho suporta, i intueixo que es podrà fer el mateix amb altres gestors. Ja saps, des del chroot, abans de generar la ISO, # /etc/init.d/kdm start, i canvia d'escriptori (ctrl+Alt+F8 ?).

Ja comentes com funciona (o no) l'invent :)

Si vols assajar amb QEMU, et recomano que et poses el modul d'accelaració (http://fabrice.bellard.free.fr/qemu/qemu-accel.html). No és taaan lent.

Salutacions
Raül Juncos