Fwd: Re: tornem'hi amb les fonts

----------  Missatge transmès  ----------

Subject: Re: tornem'hi amb les fonts
Date: Dilluns 06 Juny 2005 15:49
From: rpb <llistadebiancat@ya.com>
To: llistadebiancat@ya.com

Estic maleït. Les meigas informàtiques l'han agafat amb mi. El deu Lokki s'ho
està passant pipa amb aquest pobre desgraciat que us escriu...
Després de suar bits per instalar pure64 (fart dels problemes amb les fonts),
torno a engegar KDE i... FONTS MINÚSCULES!!! Torno a engegar i... FONTS
NORMALS!!! (font: Vera sans 10) Ja hi som una altra vegada :,(

No sé si tindrà a veure amb els drivers ATI (fglrx) que vaig instalar (un dia
de feina, llegir howtos, compilar mòduls, canviar de gcc, ln -s a mansalva...
però ha funcionat) o el darrer update-upgrade, o en que vaig conservar
la /home de l'anterior Sarge32... el cas és que encara estic igual. Unaltre
cosa de meigas, que també em passava en l'anterior instalació, és que quan
surto de KDE, puc veure, durant un instant (un flash de pantalla)
l'escriptori GNOME, com si els tingués tots dos en marxa. No em passa si
surto de GNOME (és a dir, no veig un KDE subliminal). Jo ja no entenc res.

Ernest, les fonts de la captura de pantalla que em vas enviar la veig en una
mida intermitja entre el que anomeno fonts minúscules i normals (a
1280x1024). Però tinc esperances, perquè allò que em vas dir que fes,

efectivament dona mesures diferents:
> Pots provar de mirar què diu la sortida de
>
> xdpyinfo | grep dimensions
>
> quan les fonts et surten petites, i mirar si és diferent (on
> diu la mida de la pantalla) de quan et surten grans, perquè
> llavors seria fàcil d'arreglar.

La meva sortida és:
FONT ACTUAL: Bitstream vera sans 10

LLETRES DIMINUTES:
~$ xdpyinfo | grep dimensions
  dimensions:    1280x1024 pixels (433x347 millimeters)

LLETRES NORMALS:
~$ xdpyinfo | grep dimensions
  dimensions:    1280x1024 pixels (361x271 millimeters)

O sigui que potser es pot arreglar, com dius. Tindràs una nit de barra lliure
de birres on vulguis...

Ricard