bon dia!! help iptables, please

Bon dia llista, aquest es el meu primer email, per demanar ajuda a la llista.

Resulta que l'altre dia vaig començar a migrar un petit servidor que
tinc a casa a debian, tot a anat molt be, pero hi ha una cosa que es
resisteix.

Tinc dues xarxes locals,

1. d'una banda estic jo, amb un rang d'ips 10.0.0.x i tinc sortida al
router, 10.0.0.1
a aquesta xarxa hi ha 2 ordinadors,
el meu portatil: 10.0.0.2/255.255.255.0
el servidor debian: 10.0.0.10/255.255.255.0

2.d'altre banda tinc a 2 veïns amb un rang d'ips 192.168.0.x i no
tenen sortida al router, llavors tenen internet perque vaig instalar
squid al servidor debian, que te 2 tarjes de xarxa.
els veins 192.168.0.1 i 2/255.255.255.0
el servidor debian 192.168.0.10/255.255.255.0

Fins aqui tot be, pero ara tinc el problema que els veïns necesitem
fer servir el outlook, i aqui començen els problemes.

He estat mirant informacio, i he vist que es fa amb iptables, pero no
em surto :P

La meva idea es que iptables agafi el paquets dels ports, 53(dns),
110(pop3) i el 25(smtp) i els encamini cap al router per poder tenir
sortida a internet.

A part de que iptables continuï denegan l'access d'unra xarxa a un
altre, i em deixi el port 22 obert a les 2 xarxes.

Si us plau us demano ajuda, perque no em surto d'aquest "brown".
Moltes gracies desde ja, ;)