Openoffice a amd64

Doncs estic encantat de la nova pure64, només hi trobo la pega de
l'openoffice. De totes maneres, en el HOWTO explica com fer-s'ho amb un
chroot. El que passa és que no ho entenc massa. Segons diu, hi ha 2 maneres:
LA PRIMERA:
> The quick way
> There is already a minimal set of IA32 libraries packaged for use in a 64bit
Debian system. Simply do an 'apt-get install ia32-libs' and you will be able
to run most 32bit binaries within your system

Això vol dir que ara puc instalar openoffice des d'un repositori de paquets de
32 bits i ja funcionarà? quina pega té aquest mètode, ja que proposen un
segon mètode creant un entorn chroot, etc, etc, que aparentment és molt més
llarg i complicat? Aquest primer mètode fàcil... instala un entorn chroot, o
el truc és un altre?
Lo del segon mètode (entorn chroot) em queda prou clar en el HOWTO, però
aquest primer mètode em despista.
Pel que he vist, instala una carpeta a /emul amb un munt de llibreries, i de
fet, m'ha estat imprescindible per conseguir acceleració 3D amb els drivers
d'ATI, després d'una tarda de hacking-prova-i-error, però no ho acabo
d'entendre. Quin mètode és millor? Això de barrejar llibreries de 64 bits i
de 32, no pot perjudicar altres paquets? Si algú me'n fa 5 cèntims...

Ricard