smartlist amb un domini virtual de Postfix

Hola, gent!

Tinc Postfix funcionant correctament amb un domini local, el de la meua adreça de correu, i un parell de dominis virtuals. Els dominis virtuals estan definits en una base de dades MySQL.

Tot això funciona. Per si a algú l'interesa, ho vaig fer seguit este tutorial: http://www.workaround.org/articles/ispmail-sarge

El problema m'ha vingut a l'intentar donar d'alta unes llistes de correu per als dominis virtuals. Al crear la llista amb "createlist", el programa et dóna dues línies que has de posar al teu /etc/aliases. Exemple:

cfrb: "|/var/list/.bin/flist cfrb"
cfrb-request: "|/var/list/.bin/flist cfrb-request"

Si ho pose així, s'entén que les adreces són cfrb@elcorreu.net i cfrb-request@elcorreu.net, que *no* és el que jo vull, posat que "elcorreu.net" és domini local, i la llista ha de ser d'un dels virtuals. Si en lloc de "cfrb" pose "cfrb@dominivirtual.com", newaliases es queixa dient que s'han de posar només noms (sense el "@..."), no noms i dominis (amb el "@...").

Si me'n vaig a la taula de "forwardings" (alias per als dominis virtuals) que tinc posada en la BD de correu de MySQL, tampoc funciona. La millor aproximació a la solució que he aconseguit és afegir registres de l'estil d'este:

Camp "source":cfrb-request@dominivirtual.com
Camp "destination": |/var/list/.bin/flist cfrb-request@dominivirtual.com

Aleshores la petada ve perquè "|/var/list/.bin/flist" no és un usuari de correu del meu domini local. Vaja!!!!!

Conclusió: la típica línia que es posa en /etc/aliases no servix per a la meua instal·lació de dominis virtuals, perquè Postfix interpreta la segona columna com dues adreces independents, no com una tuberia cap a un programa del sistema.

Mentre investigue més, a veure si algú em pot aconsellar:

- Em funcionaria si utilitzara algun altre format d'enmagatzemament que no fós MySQL? - No es pot donar d'alta una llista de correu per a un domini virtual??? No m'ho puc creure.
- Es tracta d'alguna limitació estranya d'Smartlist?
- Es tracta d'alguna limitació estranya de Postfix?

Moltes gràcies d'avantmà!!

--
José Marcos Chalmés García
pepe AT elcorreu DOT net