Re: Monitorització de servidors

Bones,

Un projecte bastant complet que serveix per monitoritzar equips i serveis és el Nagios. És molt complet perquè es basa en l'execució de plugins (o scripts) i la veritat és que n'hi ha per tot el que vulguis, i si no t'agraden te'ls pots fer tu mateix.

L'estat de tots els serveis tambés els pots veure amb navegador web, i si alguna cosa falla pots fer que t'ho notifiqui via mail (fins i tot podries arribar a fer que se t'enviessin SMS o que se't truqués...).

Oriol.

En/na gnudebian@ya.com ha escrit:

Hola,

Mira't el paquet Munin. Et permet graficar moltes coses, visualitzar-les amb un navegador web i centralitzar les dades recollides en un sol servidor.

Jo ho trobo molt pràctic perque d'un cop d'ull pots veure si alguna cosa no va a l'hora. Vigila però que si vols monitoritzar moltes elements suposa una càrrega a tenir en compte.

Ciau.

Ivà.

Hola a tota la llista,
Volia saber si algú hem pot aconsellar sobre una eina (o varies)
per
monitoritzar l'estat, els processos i els usuaris, vaja tot una
mica,
de varis servidors que tinc amb linux, jo treballo amb ubuntu
com a
escriptori però els servidors tenen ubuntu també però amb una
instal·lació "pelada", o sigui ben bàsica, sense X ni res per l'estil
tan sols els programes justos per fer la seva feina, ara per ara
hem
conecto via ssh i vaig repassant-los un a un, de moment en
tinc pocs,
3, però calculo que a finals d'any poden ser uns 10.
Estic obert a tot tipus de consells i eines per probar, formes de
funcionament, etc...
Ja sé que la llista és de debian però al ser ubuntu en la seva
base un
debian he cregut que en aquesta llista m'ho sabrieu contestar
segur i
inclús potser que algú de vosaltres s'hi trobi en algo similar.
Moltes gràcies per endavant,
--
March.
Linux registered user: #356760