debian i java

Hola
Estic estudiant informàtica de sistemes a la UOC i necessito programar en java
(no m'agrada gaire, però és el que toca fer). Les eines que la UOC et
facilita estan dissenyades per windows, de fet, fins ara he estat treballant
el tema a un vell trasto w2000, Eclipse i el jre de sun, però tinc una mica
de fòbia a aquest SO, i poca memòria al trasto per moure aplicacions java amb
dignitat, pel que voldria poder treballar en la meva màquina habitual, amb
RAM a quilos i un AMD64, on hi tinc una Debian Sarge. He visitat la web de
Sun i entre els paquets del seu jre, Debian no sembla suportat (he vist red
hat, suse, però no Debian). Algú té experiència en això? Alguna indicació
sobre com puc instal·lar un entorn java en Debian i poder programar amb
l'Eclipse (o en consola, tant se val)? Dóna problemes? perquè si n'hi ha
gaires, hauré de seguir amb w2000, doncs tinc les pràctiques al damunt i poc
temps per fer probatures...

Ricard