Re: Movilització universitària contra les patents de programari.

Una comparació que crec que il·lustra molt bé l'aberració de patentar
conceptes en informàtica es:

Imagineu-vos que es pogués patentar conceptes en música: Estils.

Per exemple, es podría patentar "el rock", "el pop", el concepte
"balada", el concepte "cançó d'amor"...

Imagineu-vos si es permetés. Quin futur podríem esperar si qualsevol
artista que composés música hagués de pagar drets per cada cançó ja que
algú prèviament hagués patentat el concepte o estil de la seva creació?

No s'ha de confondre amb el registre de la propietat intelectual o drets
d'autor sobre una creació concreta (producte) el qual no es pot copiar.
És evident que està prohibida la pirateria/còpia de software privat així
com la pirateria/còpia de música privada.

Les patents no protegeixen als desenvolupadors de software ni als
usuaris. Només als qui tinguin prous diners per dedicar-se a patentar
"conceptes" a tort i a dret.
Tot el contrari, actualment a europa estem protegits ja que no hi ha
patents i en canvi a USA estan en inferioritat de condicions perquè ells
si que en tenen. Un dels "escuts" que tenim contra les multinacionals
americanes que podrien fer-se amb el monopoli de la tecnologia a la
nostra comunitat és que no poden utilitzar les mateixes armes que a USA.
Obligant-les a oferir productes competitius en qualitat i preu per a
guanyar-se els clients.

Miquel Olavarría

El dt 12 de 04 del 2005 a les 13:12 +0200, en/na Andreu N va escriure: